CONCEPT BMW E32 S PROTOTYPEM MOTORU 6.7 16V
Článek vložil
kopic
dne 28.02.2011
Byl realizován trojicí inženýrů (Dr. Karlhienz Lange, Adolf Fischer, Hanns-Peter Weisbarth) v roce 1987. V podstatě se jedná o klasický 5.0 V12 navíc se čtyřmi válci, což přidalo motoru cca 100 koní (408BHP při 5200 otáčkách) Projekt byl také přezdíván „goldfish“ :-), protože prototyp motoru byl umístěn do 7my zlaté barvy. Převodovka byla použita 6ti stupňová manuální ze 850. Vůz se bohužel nikdy nedostal do sériové výroby, kvůli spotřebě a ohledům na životní prostředí…
Parametry:
- - 6651cc V16
- - SOHC, 2 ventily na válec
- - kompresní poměr: 8.8:1
- - Maximální výkon: 408 hp (304 kW) @ 5200 rpm
- - Maximální kroutící moment: 637 N-m (470 lb-ft) torque @ 3900 rpm
- - Řídící jednotky: 2 oddělené Bosch DME 3.3 pro každou stranu
- - Váha: 310 kg